Treinshop Olaerts Treinshop Olaerts

 

 

 

Märklin Olaerts

 

Prijslijst

Märklin Olaerts

 

Nieuwigheden 2024

Märklin 47164
Set Schuifwand wagons met zeildoek type Rils

Treinshop Olaerts

Voorbeeld: Set bestaand uit twee 4-assige Schuifwand wagons met zeildoek type Rils van de Belgische Staatsspoorwegen (SNCB). Ingedeeld bij B-Cargo. Europees standaardmodel met een lengte van 19,90 m. Uitvoering vanaf 2010.

Model: Speciale uitvoering van de wagonbodem. Veel los gemonteerde onderdelen. Met rechthoekige buffers en handwiel voor de parkeerrem. Draaistellen type Y25.
Met metalen gewicht voor goede rijeigenschappen. Uitvoering met gesloten wanden. Beide wagons afzonderlijk verpakt in een omverpakking. Lengte over de buffers per wagon 22,9 cm.
Set gelijkstroom wielen E700580.

Een bijpassende electrische locomotief vindt u in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 38803.

Onze prijs; € 85,00

 

BESTEL HIER

 

 

Nieuwigheden 2023

Digitale startset "Belgische goederentrein met serie 8000"
Spoor H0 - Art.nr. 29464

 

Treinshop Olaerts

 

Perfecte start
Deze Märklin modelspoorset is de ideale introductie tot de digitale wereld van Märklin H0-spoor

Model: Locomotief met digitale mfx-decoder en veelzijdige geluidsfuncties. 1 aangedreven as, antislipwielen. Met de rijrichting wisselend driepuntsfrontsein, in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Knipperlicht op het dak van de machinistencabine digitaal schakelbaar. Koppelingshaken. Lengte van de trein ca. 49,9 cm.
Inhoud: 12 gebogen rails 24130, 4 rechte rails 24172 en 4 rechte rails 24188. Railaansluitbox, voeding 230 V/36 VA en Mobile Station.
Geïllustreerd speelboek met veel tips en ideeën. Uitbreidbaar met uitbreidingssets voor C-rails en met alle C-railproducten.

Ideale instap in de digitale wereld van Märklin H0.
Automatische aanmelding van de locomotief bij het Mobile Station
door de ingebouwde mfx-decoder.
Locomotief met digitaal schakelbare licht- en geluidsfuncties voor nog meer speelplezier. Gemakkelijk op te bouwen C-rails modelbaan.

Onze prijs; € 242,00

 

BESTEL HIER

 

Diesellocomotief serie 52 - Spoor H0 - Art.nr. 39679

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: Diesellocomotief serie 52 van de Belgische spoorwegen (SNCB/NMBS). Uitvoering met vier frontlampen, elektrische remmen en stookketel. Kleurstelling in groen met gele strepen. Bedrijfsnummer 5209.

Model: Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving centraal ingebouwd. 4 assen via cardan aangedreven. Antislipwielen. Met de rijrichting wisselend tweepuntsfrontsein en twee rode sluitseinen in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Frontsein aan loczijde 2 en 1 telkens digitaal afzonderlijk schakelbaar. Machinistencabineverlichting digitaal afzonderlijk schakelbaar, met de rijrichting wisselend. Rangeerbedrijf met rangeerlicht schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Gemonteerde metalen handgrepen. Machinistencabines met reliëfinterieur. Lengte over de buffers 21,7 cm.

Een bijbehorende set goederenwagens vindt u
in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 47119.

Dit model is in gelijkstroomuitvoering leverbaar en heeft
artikelnummer 22678 in het Trix H0-assortiment

Bufferhoogte conform NEM.
Machinistencabineverlichting digitaal schakelbaar.
Met digitale mfx+-decoder.
Gemonteerde metalen handgrepen.

Onze prijs; € 339,00

 

BESTEL HIER

 

Containerwagen set - Spoor H0 - Art.nr. 47119

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: Drie containerwagens van de Belgische Spoorwegen (NMBS). Europees standaardtype met een lengte van 19,90 m. Twee rongenwagens Regs type 3514 D zonder parkeerrem en één rongenwagen Rs type 3514 B1 met parkeerrem. Uitvoering met stalen zijwanden, rongen en vierkante buffers. Draagwagens beladen met 20ft box containers van verschillende bedrijven. Zoals in gebruik rond 1985.

Model: Draaistellen type Y 25 gelast. Metalen inzetstuk voor goede rij-eigenschappen. Beweegbare rongen. Specifieke uitvoering van de bodemplaat. Veel gemonteerde details. Veel samengestelde details. De wagons zijn beladen met uitneembare 20ft boxcontainers van verschillende bedrijven. Containerwagens en containers met verschillende bedrijfsnummers. Elke wagon met containers afzonderlijk verpakt. Totale lengte over de buffers ca. 69 cm.
Gelijkstroomwielstel E700580.

Een bijpassende diesellocomotief vindt u in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 39679

Containerwagens en containers met verschillende bedrijfsnummers.
Ideale wagenset voor gesloten containertreinen.

Onze prijs; € 195,00

 

BESTEL HIER

 

Set Pullman-wagens "Edelweiß“ (CIWL) - Spoor H0 - Art.nr. 42470

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: Zes verschillende types Pullman-wagens in de uitvoering van de Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grands Express Européens (CIWL), als EDELWEISS PULLMAN EXPRESS. Twee bagagewagens type DD3, een Pullman-wagen met keuken VPC type "Côte d´Azur", een Pullman-wagen zonder keuken VP type "Côte d´Azur", een Pullman-wagen met keuken VPC type "Étoile du Nord" en een Pullman-wagen zonder keuken VP type "Étoile du Nord". Traject Amsterdam - Den Haag - Rotterdam – Bruxelles Luxembourg - Strasbourg – Bâle - Lucerne – Zürich. Zoals in gebruik rond 1937.

Model: Alle wagens standaard met ingebouwde ledbinnenverlichting en standaard ingebouwde scheidbare stroomgeleidende kortkoppelingen. Salonrijtuig met verlichte tafellampen. Een bagagewagen met staartlicht. In elke wagen is een buffercondensator ingebouwd, ter overbrugging van korte stroomloze gedeelten. De binnenverlichting werkt in combinatie met de bagagewagen met sluitsein. Alle wagens in verschillende uitvoering en met veel gemonteerde, uiterst gedetailleerde onderdelen. Gemonteerde metalen handgrepen. De interieurinrichting van het salonrijtuig is individueel en meerkleurig uitgevoerd. Bufferhoogte conform NEM. Voor elke wagen worden telkens vier nagebootste hoofdluchtleidingen meegeleverd. Vouwbalg lang en kort meegeleverd. Sleepcontact voor stroomopname aan een bagagewagen. Kleinst berijdbare boogradius 360 mm. Lengte over de buffers bagagewagen ca. 23,9 cm. Lengte over de buffers salonrijtuig ca. 26,9 cm. Totale lengte over de buffers ca. 156,5 cm.

Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grands Express Européens (CIWL) is een gedeponeerd handelsmerk van Wagons-Lits Diffusion (WLD), Paris, France. Elk recht op vermenigvuldiging wordt voorbehouden. © Wagons-Lits Diffusion - France.

De bijbehorende stoomlocomotief vindt u
in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 39244.

Dit model is in gelijkstroomuitvoering leverbaar en heeft
artikelnummer 26470 in het Trix H0-assortiment.

Compleet nieuwe constructie.
Standaard ingebouwde ledbinnenverlichting met buffercondensatoren.
Salonrijtuig met verlichte tafellampen.
Een bagagewagen met staartlicht.
Stroomgeleidende koppelingen.
Alle wagens in verschillende en uiterst gedetailleerde uitvoering.
De interieurinrichting van het salonrijtuig is individueel en meerkleurig uitgevoerd.
Bufferhoogte conform NEM.

Onze prijs; € 595,00

 

BESTEL HIER

 

Wismar Rail Bus CFV3V - Spoor 1 - Art.nr. 55136

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: Dieselmotorwagen CVT-34 "Wismarer Eisenbahnbus" (type "Hannover A"), de Chemin de Fer à Vapeur des Trois Vallées (CFV3V), Mariembourg, België. Kleur karmozijnrood/zuiver wit, tijdperk V/VI (status van 1978 tot 2014).

Model: Compleet nieuwe constructie, vervaardigd van metaal. Onderstel, locomotiefopbouw met ketel en cabine van persgietzink. Overige gemonteerde delen grotendeels van metaal (MS). Hoogwaardig model met veel gemonteerde elementen en uiterst gedetailleerde machinistencabine. Rookkastdeur die open kan. Beweegbare machinistencabinedeuren en nog veel meer. Met digitale mfx-decoder met 32 functies, geregelde hoogvermogenaandrijving en geluidsgenerator met wielsynchroon rijgeluid en uitgebreide geluidsfuncties. Gebruik naar keuze met wisselstroom, gelijkstroom, Märklin Digital en DCC mogelijk. Ingebouwde buffercondensator. Alle aandrijfassen aangedreven. Ingebouwde rookgenerator met wielsynchrone stoomuitstoot, variabele cilinderstoom en stoomfluit. Motorverlichting, driepuntsfrontsein met bij het tijdperk passende lichtkleuren, met de rijrichting wisselend. Frontverlichting in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte ledlampjes.
Rood staartlicht in- en uitschakelbaar en machinistencabineverlichting. Digitaal schakelbare, meerkleurige vuurkistverlichting (flakkeren) met via de motor beweegbare vuurkistklep en draaiende stokerfiguur, voor voorbeeldgetrouwe imitatie van het laden van de vuurkist. Schakelbare, via de motor omlaag beweegbare imitatie van tenderkolen. Voorzien van veerbuffers. Locmodel vooraan voorzien van schroefkoppeling, achter met op afstand te bedienen Telex-koppeling (achter verwisselbaar voor schroefkoppeling). Aansturingsomschakeling (vooruit, achteruit, continubedrijf) in 3 fasen. Ingebouwde machinistfiguur.
Bij het model wordt een uitrustingsset geleverd met een schroefkoppeling, stoomolie en handschoenen. Gemonteerd op een zwart gelakte aluminium sokkel voor presentatie in een vitrine. Kleinst berijdbare boogradius 1.020 mm. Lengte over de buffers ca. 36,5 cm. Gewicht ca. 2,4 kg.

Volledig nieuw ontwikkeld
Uiterst gedetailleerde volledig metalen constructie
Onderstel, opbouw, ketel, enz. van persgietzink, gemonteerde delen van messing
Actuele decodergeneratie met spanningsbuffer en tot 32 functies
Rookgenerator met wielsynchrone stoomuitstoot, cilinderstoom voor en achter en stoomfluit
Lastgestuurd wielsynchroon rijgeluid
Rookkastdeur en domdeksel kunnen open, met veel originele details
Frontsein met tijdperkgetrouwe lichtkleuren en warmwitte ledlampjes
Schakelbaar rood achterlicht
Flakkerend tweekleurig licht in de vuurkist in combinatie met zich automatisch openende vuurkistklep, afgestemd op zich via de motor draaiende stokerfiguur die het kolenscheppen imiteert
Motorisch omlaag beweegbare imitatie van tenderkolen
Machinistencabineverlichting mfx-decoder voor gebruik met wisselstroom, gelijkstroom,
Märklin Digital en DCC Aansturingsomschakeling (vooruit, achteruit, continubedrijf)
in 3 fasen met servomotor
Telex-koppeling achter, schroefkoppeling voor (1 extra meegeleverd voor verwisseling achter)

Onze prijs; € 2.650,00

 

BESTEL HIER

 

Elektrische locomotief serie 186 - Spoor Z - Art.nr. 88487

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: Elektrische locomotief serie 186 uit de TRAXX-groep van Railpool, verhuurd aan Lineas. Tijdperk VI, zoals momenteel in gebruik

Model: Klokankermotor met aandrijving op alle assen. Warmwit frontsein en rode sluitseinen met ledlampjes. Spoorkransen donker vernikkeld. Dakstroomafnemer elektrisch functioneel. Model met hoogwaardige kleurstelling. Lengte over de buffers 87 mm.

Klokankermotor.
Alle assen aangedreven.
Warmwitte LED-koplampen afgewisseld met rode achterlichten.

Onze prijs; € 220,00

 

BESTEL HIER

 

Set goederenwagens - Spoor Z - Art.nr. 86358

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: 5 4-assige goederenwagens van verschillende types van de Belgische spoorwegen (SNCB). 3 korte schuifhuifwagens type Shimmns en 2 telescoopdakwagens type Shimms. Zoals momenteel in gebruik.

Model: 3 schuifzeilwagens met gesloten dekzeil. 2 telescopische kapwagens met vlekken. Alle Wagen mit individueller Betriebsnummer einzeln nicht erhältlich. Lengte over de buffers ca. 285 mm.

De bijbehorende locomotief vindt u onder artikelnummer 88487 in het Märklin-assortiment.

Alle wagens met verschillende bedrijfsnummers.

Onze prijs; € 152,00

 

BESTEL HIER

 

 

Nieuwigheden 2022

Stoomlocomotief serie 81 - Spoor H0 - Art.nr. 39539

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: Stoomlocomotief uit serie 81 (voormalige Pruisische G 8.1) met steenkoolsleeptender van de Belgische staatsspoorwegen (NMBS/SNCB). Basiskleurstelling mosgroen/zwart. Bedrijfsnummer van de locomotief 81340. Zoals begin/midden jaren '50 in gebruik.

Model: Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in ketel. 4 aangedreven assen. Antislipbanden. Locomotief en tender grotendeels van metaal. Geschikt voor rookgarnituur 72270. Met de rijrichting wisselend tweepuntsfrontsein en naderhand in te bouwen rookgarnituur in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met warmwitte ledlampjes. Vast kortkoppelingsmechanisme tussen loc en tender. Veel afzonderlijk gemonteerde details, zoals leidingen en zandvalbuizen. Remslangen en gestileerde schroefkoppelingen worden meegeleverd. Lengte over de buffers 21 cm.

Een bijbehorende set personenrijtuigen vindt u in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 43054. Bovendien passen hierbij ook verschillende Belgische goederenwagens uit de afgelopen jaren, met artikelnummers 48832, 46029 of 46984.

Dit model is in gelijkstroomuitvoering leverbaar en heeft artikelnummer 25539 in het Trix H0-assortiment.

Onze prijs; € 398,50

 

BESTEL HIER

 

 

 

Sneltrein-stoomlocomotief serie 1
van de Belgische spoorwegen (SNCB/NMBS)


Treinshop Olaerts


Sneltrein-stoomlocomotief serie 1 van de Belgische spoorwegen (SNCB/NMBS)

De stoere, sterke Belgische koning
De bekroning van de Belgische stoomlocbouw vormen ongetwijfeld de machtige Pacifics uit serie 1. Tussen 1935 en 1938 werden 35 exemplaren gebouwd, de 1.001 tot en met 1.035. Hun stoere kracht was beslist aan de geslaagde uiterlijke vormgeving af te lezen. Ze werden doorgaans ingezet voor de zware exprestreinen op het traject Oostende - Brussel - Luik - Aken en op het sterk stijgende traject van Brussel via Arlon naar Luxemburg Stad - en reden met een gemiddelde snelheid van 80 of zelfs 100 km/h. Met een vermogen van 3.400 PSi, een aslast van 22 ton en een topsnelheid van 120 km/h namen ze daarbij, ook internationaal gezien, een vooraanstaande plaats in.

Voorbeeld: Sneltrein-stoomlocomotief serie 1 van de Belgische spoorwegen (SNCB/NMBS).
Bedrijfsnummer 1.030. In gebruik rond 1953/54.

Model: Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide licht- en geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in ketel. Drie aangedreven assen. Antislipbanden. Locomotief en tender grotendeels van metaal. Een rookgenerator is standaard ingebouwd. Met de rijrichting wisselend frontsein op loc en tender, evenals ingebouwde rookgarnituur in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. De noodverlichting aan de rookkastdeur is afzonderlijk digitaal schakelbaar. Bovendien zijn de machinistencabineverlichting en het flakkerende vuur in de vuurkist afzonderlijk digitaal schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Verstelbaar koppelingsmechanisme tussen loc en tender. Aan de tender een door snelheid bekrachtigde kortkoppeling met NEM-schacht. Kleinst berijdbare boogradius 437,5 mm. Remslangen, gestileerde schroefkoppelingen en signaalhouders worden meegeleverd. Lengte over de buffers ca. 28,4 cm.

Dit model is in gelijkstroomuitvoering leverbaar en heeft artikelnummer 25480 in het Trix H0-assortiment.

Onze prijs;
Märklin art.nr. 39480 - € 549,00

Trix art.nr. 25480 - € 549,00

 

Set personenrijtuigen M2 (SNCB/NMBS)

Bijbehorende set sneltreinrijtuigen


Treinshop Olaerts

Set personenrijtuigen M2 (SNCB/NMBS)

Voorbeeld: 4 verschillende personenrijtuigen type M2 van de Belgische staatsspoorwegen (SNCB/NMBS). 2 personenrijtuigen type M2, B11, 2e klasse. 1 personenrijtuig type M2, A5B5, 1e/2e klasse. 1 personenrijtuig met bagagecompartiment type M2, B8D, 2e klasse. Mosgroene basiskleurstelling. Zoals in gebruik in tijdperk IIIa.

Model: Afzonderlijk ingezette, afgeschuinde kozijnen. Alle wagens met standaard ingebouwde binnenverlichting met warmwitte ledlampjes. Personenrijtuig met bagagecompartiment standaard uitgerust met sleepcontact. Via de standaard ingebouwde stroomvoerende kortkoppelingen kan het hele treinstel van stroom worden voorzien. Hiervoor moet een vast gedefinieerde rijtuigvolgorde worden aangehouden. Meerdere bedrijfsnummers. Alle wagens afzonderlijk verpakt met extra omverpakking. Totale lengte over de buffers 110,6 cm.

Deze set personenrijtuigen is in gelijkstroomuitvoering leverbaar in het Trix H0-assortiment en heeft artikelnummer 23221.

Onze prijs;
Märklin art.nr. 43546 - UITVERKOCHT
Trix art.nr. 23221 - UITVERKOCHT

 

Set personenrijtuigen M2 (SNCB/NMBS)

Bijbehorende set sneltreinrijtuigen


Treinshop Olaerts

Set personenrijtuigen M2 (SNCB/NMBS)

Voorbeeld: 2 verschillende personenrijtuigen type M2 van de Belgische staatsspoorwegen (SNCB/NMBS). 1 personenrijtuig type M2, A, 1e klas. 1 personenrijtuig type M2, A5B5, 1e/2e klas. Mosgroene basiskleurstelling. Zoals in gebruik in tijdperk IIIa.

Model: Afzonderlijk ingezette, afgeschuinde kozijnen. Beide rijtuigen met standaard ingebouwde binnenverlichting met warmwitte ledlampjes. Personenrijtuig 1e klas standaard uitgerust met sleepcontact. Via de standaard ingebouwde stroomvoerende kortkoppelingskoppen kunnen beide rijtuigen van stroom worden voorzien. Hiervoor moet een vast gedefinieerde rijtuigvolgorde worden aangehouden. Meerdere bedrijfsnummers. Beide wagens afzonderlijk verpakt, met extra omverpakking. Totale lengte over de buffers 55,2 cm.

Deze set personenrijtuigen is in gelijkstroomuitvoering leverbaar in het Trix H0-assortiment onder artikelnummer T23221.

Onze prijs;
Märklin art.nr. 43547 - € 149,90
Trix art.nr. 23222 - UITVERKOCHT



BESTEL HIER

 

 

 

Exclusief voor Treinshop Olaerts

Set hogeboordwagens - Spoor H0 - Art.nr. 46029.001

NU LEVERBAAR

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: 3 tweeassige hogeboordwagens type Klagenfurt van de Belgische spoorwegen (SNCB/NMBS). Mosgroene basiskleurstelling. Lange zijde met telkens 1 dubbele deur en schoorwerk. Zoals begin/midden jaren '50 in gebruik.

Model: Alle wagens beladen met lading-inzetstukken en echte kolen op schaal. De wagens zijn voorzien van lichte gebruikssporen. Alle wagens hebben verschillende bedrijfsnummers en zijn afzonderlijk verpakt, met een extra omverpakking. Totale lengte over de buffers 35,0 cm. Gelijkstroomwielstel per wagen E700580.

De bijbehorende goederentrein-stoomlocomotief van serie 82 heeft artikelnummer 37517 in het Märklin H0-assortiment. De goederentrein kan bovendien worden aangevuld met de gesloten goederenwagen uit 48832 en goederentrein-bagagewagen 46984.

Eenmalige serie.

Tijdperk III

Onze prijs; € 99,00

 

BESTEL HIER

 

 

 

 

Roco Olaerts  

 

Prijslijst

Märklin Olaerts

 

Nieuwigheden 2024

Roco 70043/70044/78044
Stoomlocomotief 26.084 NMBS

Treinshop Olaerts

Aandrijving op twee assen van de tender en via cardanas op alle vijf aandrijfassen van de locomotief.

Voor het eerst met PluX16-interface
Witte-windleiplaten en kuiptender
Met fijnspaakwielen van metaal
Aandrijf- en koppelstangen van gegoten metaal
Rookgenerator kan achteraf worden ingebouwd
Bestuurderscabine Z21 leverbaar

De locomotieven van de Duitse Reichsbahn Oorlogslocomotief serie 52 die in België bleef, werd serie 26 genoemd. Dit waren de locomotieven die pas in 1945 door de Belgische locomotieffabrieken werden gebouwd en kort na het einde van de oorlog werden afgeleverd. In totaal omvatte serie 26 de locomotieven 26.001 t/m 26.100.

Onze prijs
70043 - DC - € 342,50

70044 - DCC Sound - € 459,50
78044 - AC Sound - € 459,50

 

BESTEL HIER

 

Roco 6600061
Telescoopwagen, type Shimmns,
van de Belgische Staatsspoorwegen

Treinshop Olaerts

Telescoopwagen, type Shimmns, van de Belgische Staatsspoorwegen.

Onze prijs - € 32,90

 

BESTEL HIER

 

 

Nieuwigheden 2023

Elektrische locomotief reeks 20 NMBS

 

Treinshop Olaerts

 

Voor het eerst mogelijk met PluX22-geluidsdecoder en kortkoppelingsmechanisme
Fijn gedetailleerd model met veel apart bevestigde onderdelen
In digitaal bedrijf met schakelbare front- of sluitverlichting en cabineverlichting

Van 1975 tot 1977 werden door BN en ACEC 25 locomotieven aan de NMBS geleverd. De locomotieven met wielopstelling Co' Co' brachten 110 ton op de rails, hadden een continu vermogen van 5.150 kW en waren ontworpen voor een topsnelheid van 160 km/u.
Het belangrijkste toepassingsgebied was de (Oostende)-Brussel-Luxemburg verbinding in de reizigerstreindienst. Tot eind 2013 werden ze gebruikt in het personen- en goederenvervoer. Momenteel zijn er drie locomotieven van de reeks 20 bewaard gebleven.

Met dank aan NMBS Train World.

Onze prijs;
7500004 DC (- PluX22): € 207,50
7510004 DC - PluX22 Sounddecoder: € 320,00
7520004 AC - PluX22 Sounddecoder: € 320,00

 

BESTEL HIER

 

Elektrische locomotief Railpool 186 295 verhuurd aan LINEAS

 

Treinshop Olaerts

 

Opvallend design met kleurrijke strepen
Voor grensoverschrijdend gebruik voor goederentreinen
Voorbeeldgetrouw dak met vier stroomafnemers
Met apart bevestigde onderdelen, deels uitgevoerd in etstechniek
Lineas-logosticker meegeleverd voor optioneel gebruik
Schakelbare koplampen/achterlichten met DIP-schakelaars

Het in België gevestigde bedrijf "Lineas" werd in 2017 opgericht als een 100% dochteronderneming van de Belgische Staatsspoorwegen (NMBS/SNCB). Voordien exploiteerde NMBS haar logistieke afdeling onder verschillende merken zoals B Cargo, NMBS Logistics of B Logistics.
De 186 295 liep in 2017 flinke schade op bij een aanrijding op een overweg. In februari 2019 maakte het een kleurrijke comeback en is sindsdien weer in gebruik, ook in de buurlanden.

Onze prijs;
7500011 DC (- PluX22): € 216,50
7510011 DC - PluX22 Sounddecoder: € 329,00
7520011 AC - PluX22 Sounddecoder: € 329,00

 

BESTEL HIER

 

2-delige set coiltransportwagens, NMBS

 

Treinshop Olaerts

 

Wagenset met twee coiltransportwagens zonder deksel, type Shimmns, van de Belgische Spoorwegen.

Beladen met coils
Met dank aan NMBS Train World

Onze prijs;
76338: € 56,50

 

BESTEL HIER

 

 

Nieuwigheden 2022

3 delige set: Eurofima rijtuigen, NMBS

 

Treinshop Olaerts

 

Set van drie Eurofima rijtuigen van de Belgische Staatsspoorwegen.

De opvallende rijtuigenset bevat een 1e klas Eurofima rijtuig en twee 2e klas Eurofima rijtuigen.

Met toestemming van NMBS Train World.

Onze prijs;
74063: € 179,00

 

BESTEL HIER

 

 

 

 

Piko Olaerts

 

Niewigheden 2024

PIKO 24531
Viswagen NMBS

Treinshop Olaerts

NMBS-viswagen uit tijdperk III met witte lak en voorbeeldgetrouw opschrift. Het automodel maakt indruk met zijn uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 23,50

 

BESTEL HIER

 

PIKO 24532
Bananenwagen NMBS

Treinshop Olaerts

NMBS-bananenwagen met het opschrift "INTERFRIGO" in tijdperk III. Het model beschikt over driedimensionale gravures, bevestigde onderdelen en overtuigt door zijn uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 23,50

 

BESTEL HIER

 

PIKO 24534
Silowagen NMBS

Treinshop Olaerts

Cementsilowagen van NMBS in tijdperk V. Het wagenmodel beschikt over talrijke details, scherpe bedrukking en overtuigt door zijn uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 33,00

 

BESTEL HIER

 

PIKO 24621
Schuifzeilwagen NMBS

Treinshop Olaerts

Drukvariante versie van de NMBS Cargo schuifzeilwagen met blauw dekzeil in tijdperk VI. Het model maakt indruk door zijn realistische weergave van de dekzeilen, scherp gecontourde bedrukking en uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 36,50

 

BESTEL HIER

 

PIKO 27716
Melassewagen Malterie du Chateau NMBS

Treinshop Olaerts

NMBS-melassewagen uit tijdperk III met het Malterie du Chateau-logo. Het model beschikt over driedimensionale gravures, bevestigde onderdelen en overtuigt door zijn uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 19,90

 

BESTEL HIER

 

PIKO 53185
Coupérijtuig 3e klasse NMBS

Treinshop Olaerts

Coupérijtuig 3e klasse van de NMBS in tijdperk III. De glasheldere ramen van de auto bieden zicht op het interieur. Naast de uiterlijke indruk met talrijke afzonderlijk gemonteerde onderdelen, overtuigt het model door zijn uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 52,50

 

BESTEL HIER

 

PIKO 53186
Coupérijtuig 2e klasse NMBS

Treinshop Olaerts

Coupérijtuig 2e klasse van de NMBS in tijdperk III. De glasheldere ramen van de auto bieden zicht op het interieur. Naast de uiterlijke indruk met talrijke afzonderlijk gemonteerde onderdelen, overtuigt het model door zijn uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 52,50

 

BESTEL HIER

 

PIKO 53187
Coupérijtuig 2e/3e klasse NMBS

Treinshop Olaerts

Coupérijtuig 2e/3e klasse van de NMBS in tijdperk III. De glasheldere ramen van de auto bieden zicht op het interieur. Naast de uiterlijke indruk met talrijke afzonderlijk gemonteerde onderdelen, overtuigt het model door zijn uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 52,50

 

BESTEL HIER

 

PIKO 53188
Bagagewagen NMBS

Treinshop Olaerts

NMBS-bagagewagen in tijdperk III. Het model overtuigt door zijn harmonieuze lak- en bedrukking en uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 52,50

 

BESTEL HIER

 

PIKO 54305
Open goederenwagen type I NMBS

Treinshop Olaerts

Tweeassige open goederenwagen type I van de NMBS in tijdperk III. Het model maakt indruk met zijn driedimensionale gravures, harmonieuze proporties en uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 17,00

 

BESTEL HIER

 

PIKO 54679
Bulkwagen Falns NMBS

Treinshop Olaerts

NMBS Falns bulkgoederenwagen in tijdperk VI. Bij het wagenmodel zijn de loskleppen te bedienen met het losplatform (art.nr. 61122).

Onze prijs - € 45,00

 

BESTEL HIER

 

PIKO 54688
Ketelwagen NMBS

Treinshop Olaerts

Tweeassige ketelwagen van de NMBS met BP-logo en remmershuis. Het model overtuigt door zijn robuuste constructie, gedetailleerd ontwerp en uitstekende roleigenschappen.

Onze prijs - € 19,90

 

BESTEL HIER

 

PIKO 58493
Eanos hogeboordwagen NMBS

Treinshop Olaerts

Drukvariant van de hogeboordwagen type Eanos van de NMBS uit tijdperk V. Net als het model is ook de Eaos een veelgebruikt voertuig in het model en zou op elke modelspoorbaan meerdere keren aanwezig moeten zijn. Dankzij extreem levendige gravures en een perfecte lakafwerking inclusief harmonieuze opdruk ziet het PIKO-model er absoluut authentiek uit. Bijzonder in het oog springend zijn de uiterst fijn vervaardigde draaistellen, waarvan de constructie bovendien een perfecte baanpositie garandeert. De decorgids zorgt voor een modelgericht beeld in de treinformatie.

Onze prijs - € 36,00

 

BESTEL HIER

 

PIKO 59165 en 59166
Diesellok G 1206 Alpha Trains VI

Treinshop Olaerts

De PIKO G 1206 in het aantrekkelijke design van Alpha Trains in tijdperk VI. De draaistellen, het ventilatorrooster en het dakgedeelte van het G 1206-model zijn nauwkeurig gereproduceerd. Fijne gravures zoals leuningen, relingen en frontrooster maken het model bijzonder aantrekkelijk. De aandrijving wordt verzorgd door een krachtige motor via cardanassen naar de tandwielen, die alle vier de wielstellen aandrijven. Het model beschikt over met de rijrichting wisselende verlichting en is voorbereid op een ongecompliceerde inbouw van geluid en een passende decoder.

Onze prijs
59165 - DC - € 139,00
59166 - AC Dig € 185,00

 

BESTEL HIER

 

 

 

Fleischmann Olaerts

 

Nieuwigheden 2023

Diesellocomotief serie 52 - Spoor H0 - Art.nr. 22678

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: Diesellocomotief serie 52 van de Belgische spoorwegen (SNCB/NMBS). Uitvoering met vier frontlampen, elektrische remmen en stookketel. Kleurstelling in groen met gele strepen. Bedrijfsnummer 5209.

Model: Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving centraal ingebouwd. 4 assen via cardan aangedreven. Antislipwielen. Met de rijrichting wisselend tweepuntsfrontsein en twee rode sluitseinen in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Frontsein aan loczijde 2 en 1 telkens digitaal afzonderlijk schakelbaar. Machinistencabineverlichting digitaal afzonderlijk schakelbaar, met de rijrichting wisselend. Rangeerbedrijf met rangeerlicht schakelbaar. Verlichting met onderhoudsvrije warmwitte en rode ledlampjes. Gemonteerde metalen handgrepen. Machinistencabines met reliëfinterieur. Lengte over de buffers 21,7 cm.

Een bijbehorende set goederenwagens vindt u
in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 47119.

Dit model is in 3-rail leverbaar en heeft
artikelnummer 39679 in het Märklin H0-assortiment

Bufferhoogte conform NEM.
Machinistencabineverlichting digitaal schakelbaar.
Met digitale mfx+-decoder.
Gemonteerde metalen handgrepen.

Onze prijs; € 339,00

 

BESTEL HIER

 

Set Pullman-wagens "Edelweiß“ (CIWL) - Spoor H0 - Art.nr. 26470

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: Zes verschillende types Pullman-wagens in de uitvoering van de Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grands Express Européens (CIWL), als EDELWEISS PULLMAN EXPRESS. Twee bagagewagens type DD3, een Pullman-wagen met keuken VPC type "Côte d´Azur", een Pullman-wagen zonder keuken VP type "Côte d´Azur", een Pullman-wagen met keuken VPC type "Étoile du Nord" en een Pullman-wagen zonder keuken VP type "Étoile du Nord". Traject Amsterdam - Den Haag - Rotterdam – Bruxelles Luxembourg - Strasbourg – Bâle - Lucerne – Zürich. Zoals in gebruik rond 1937.

Model: Alle wagens standaard met ingebouwde ledbinnenverlichting en standaard ingebouwde scheidbare stroomgeleidende kortkoppelingen. Salonrijtuig met verlichte tafellampen. Een bagagewagen met staartlicht. In elke wagen is een buffercondensator ingebouwd, ter overbrugging van korte stroomloze gedeelten. De binnenverlichting werkt in combinatie met de bagagewagen met sluitsein. Alle wagens in verschillende uitvoering en met veel gemonteerde, uiterst gedetailleerde onderdelen. Gemonteerde metalen handgrepen. De interieurinrichting van het salonrijtuig is individueel en meerkleurig uitgevoerd. Bufferhoogte conform NEM. Voor elke wagen worden telkens vier nagebootste hoofdluchtleidingen meegeleverd. Vouwbalg lang en kort meegeleverd. Sleepcontact voor stroomopname aan een bagagewagen. Kleinst berijdbare boogradius 360 mm. Lengte over de buffers bagagewagen ca. 23,9 cm. Lengte over de buffers salonrijtuig ca. 26,9 cm. Totale lengte over de buffers ca. 156,5 cm.

Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grands Express Européens (CIWL) is een gedeponeerd handelsmerk van Wagons-Lits Diffusion (WLD), Paris, France. Elk recht op vermenigvuldiging wordt voorbehouden. © Wagons-Lits Diffusion - France.

De bijbehorende stoomlocomotief vindt u
in het Trix H0-assortiment onder artikelnummer 25241.

Dit model is in 3-rail leverbaar en heeft
artikelnummer 42470 in het Märklin H0-assortiment.

Compleet nieuwe constructie.
Standaard ingebouwde ledbinnenverlichting met buffercondensatoren.
Salonrijtuig met verlichte tafellampen.
Een bagagewagen met staartlicht.
Stroomgeleidende koppelingen.
Alle wagens in verschillende en uiterst gedetailleerde uitvoering.
De interieurinrichting van het salonrijtuig is individueel en meerkleurig uitgevoerd.
Bufferhoogte conform NEM.

Onze prijs; € 595,00

 

BESTEL HIER

 

 

Nieuwigheden 2022

Stoomlocomotief serie 81 - Spoor H0 - Art.nr. 25539

 

Treinshop Olaerts

 

Voorbeeld: Stoomlocomotief uit serie 81 (voormalige Pruisische G 8.1) met steenkoolsleeptender van de Belgische staatsspoorwegen (NMBS/SNCB). Basiskleurstelling mosgroen/zwart. Bedrijfsnummer van de locomotief 81340. Zoals begin/midden jaren '50 in gebruik.

Model: Met digitale decoder mfx+ en uitgebreide geluidsfuncties. Geregelde hoogvermogenaandrijving met vliegwiel in ketel. 4 aangedreven assen. Antislipbanden. Locomotief en tender grotendeels van metaal. Geschikt voor rookgarnituur 72270. Met de rijrichting wisselend tweepuntsfrontsein en naderhand in te bouwen rookgarnituur in conventioneel bedrijf, digitaal schakelbaar. Verlichting met warmwitte ledlampjes. Vast kortkoppelingsmechanisme tussen loc en tender. Veel afzonderlijk gemonteerde details, zoals leidingen en zandvalbuizen. Remslangen en gestileerde schroefkoppelingen worden meegeleverd. Lengte over de buffers 21 cm.

Een bijbehorende set personenrijtuigen vindt u in het Märklin H0-assortiment onder artikelnummer 43054. Bovendien passen hierbij ook verschillende Belgische goederenwagens uit de afgelopen jaren, met artikelnummers 48832, 46029 of 46984.

Dit model is in gelijkstroomuitvoering leverbaar en heeft artikelnummer 39539 in het Trix H0-assortiment.

Onze prijs; € 398,50

 

BESTEL HIER

 

 

 

Sneltrein-stoomlocomotief serie 1
van de Belgische spoorwegen (SNCB/NMBS)


Treinshop Olaerts


Sneltrein-stoomlocomotief serie 1 van de Belgische spoorwegen (SNCB/NMBS)

Onze prijs;
Märklin art.nr. 39480 - € 549,00

Trix art.nr. 25480 - € 549,00

 

Set personenrijtuigen M2 (SNCB/NMBS)

Bijbehorende set sneltreinrijtuigen


Treinshop Olaerts

Set personenrijtuigen M2 (SNCB/NMBS)

UITVERKOCHT

 

Set personenrijtuigen M2 (SNCB/NMBS)

Bijbehorende set sneltreinrijtuigen


Treinshop Olaerts

Set personenrijtuigen M2 (SNCB/NMBS)

Onze prijs;
Märklin art.nr. 43547 - € 149,90
Trix art.nr. 23222 - UITVERKOCHT



BESTEL HIER

 

 

 

 

 

Fleischmann Olaerts

 

Nieuwigheden 2024

Brawa 50071
Open goederenwagen 11 NMBS

Treinshop Olaerts

Bedrijfsnummer: 2289004

MODELDETAILS
Er wordt rekening gehouden met veel ontwerpverschillen
Varianten zonder en met handrem
Veel extra details
Aan beide zijden geprofileerde wielen
Metalen autovloer
Verschillende versies van de remsystemen
Driepuntlager voor veilig gebruik
Metalen ashouder
Inwendig geprofileerde zijdeuren


INFORMATIE OVER HET MODEL
Om de vernieuwing van de wagenvloten en de standaardisatie van goederenwagens op de Europese staatsspoorwegen te bevorderen, ontwierp de UIC (Union Internationale de Chemins de Fer) begin jaren vijftig twee varianten voor een open goederenwagen. De UIC Type I en UIC Type II De UIC Type II was met zijn afmetingen van 10,0 m lang en een wielbasis van 5,4 m sterk gebaseerd op de Duitse vooroorlogse ontwikkelingen. Het gehele frame en de carrosserie van de auto werden volledig gelast. Met de voltooiing van de gedetailleerde constructie begon de Deutsche Bundesbahn in de Aw Kaiserslautern haar O-wagenvloot op basis van de UIC Type II te vernieuwen. Binnen twee jaar, vanaf 1954, werden in Kaiserslautern 10.589 Omm54-auto's gebouwd. Hoewel het officieel ombouwingen waren van bruikbare onderdelen van oudere auto's, werd voor de auto's vrijwel uitsluitend nieuw materiaal gebruikt. Alleen voor de remcomponenten werden Kkg-remmen van de donorauto's gebruikt. In de volgende bouwkavels, die Omm55 werden genoemd, werd hiervan afgezien en werden nieuwe KE-remmen geïnstalleerd. Vanaf 1955 schafte de DB er ook ruim 17.300 aan. Dankzij vele gedetailleerde verbeteringen tijdens de lopende productie en latere ontwerpwijzigingen werden de voertuigen gedurende hun hele levenscyclus onderhouden en werden ze uiteindelijk pas in 1994 volledig uitgefaseerd. Naast de Deutsche Bundesbahn kochten ook andere staatsspoorwegen wagons volgens de UIC Type II-specificaties voor hun vloot. Zo zijn bijvoorbeeld de DR Ost, SNCF, NMBS, FS, MAV, ÖBB, SBB, CSD, DSB etc. ingehuurd, waarvan sommige verschillen in landspecifieke details of samenstellingen.

Onze prijs - € 47,50

 

BESTEL HIER

 

Brawa 50072
Open goederenwagen .E NMBS

Treinshop Olaerts

Bedrijfsnummer: 01 88 501 8 610-2

MODELDETAILS
Er wordt rekening gehouden met veel ontwerpverschillen
Varianten zonder en met handrem
Veel extra details
Aan beide zijden geprofileerde wielen
Metalen autovloer
Verschillende versies van de remsystemen
Driepuntlager voor veilig gebruik
Metalen ashouder
Inwendig geprofileerde zijdeuren


INFORMATIE OVER HET MODEL
Om de vernieuwing van de wagenvloten en de standaardisatie van goederenwagens op de Europese staatsspoorwegen te bevorderen, ontwierp de UIC (Union Internationale de Chemins de Fer) begin jaren vijftig twee varianten voor een open goederenwagen. De UIC Type I en UIC Type II De UIC Type II was met zijn afmetingen van 10,0 m lang en een wielbasis van 5,4 m sterk gebaseerd op de Duitse vooroorlogse ontwikkelingen. Het gehele frame en de carrosserie van de auto werden volledig gelast. Met de voltooiing van de gedetailleerde constructie begon de Deutsche Bundesbahn in de Aw Kaiserslautern haar O-wagenvloot op basis van de UIC Type II te vernieuwen. Binnen twee jaar, vanaf 1954, werden in Kaiserslautern 10.589 Omm54-auto's gebouwd. Hoewel het officieel ombouwingen waren van bruikbare onderdelen van oudere auto's, werd voor de auto's vrijwel uitsluitend nieuw materiaal gebruikt. Alleen voor de remcomponenten werden Kkg-remmen van de donorauto's gebruikt. In de volgende bouwkavels, die Omm55 werden genoemd, werd hiervan afgezien en werden nieuwe KE-remmen geïnstalleerd. Vanaf 1955 schafte de DB er ook ruim 17.300 aan. Dankzij vele gedetailleerde verbeteringen tijdens de lopende productie en latere ontwerpwijzigingen werden de voertuigen gedurende hun hele levenscyclus onderhouden en werden ze uiteindelijk pas in 1994 volledig uitgefaseerd. Naast de Deutsche Bundesbahn kochten ook andere staatsspoorwegen wagons volgens de UIC Type II-specificaties voor hun vloot. Zo zijn bijvoorbeeld de DR Ost, SNCF, NMBS, FS, MAV, ÖBB, SBB, CSD, DSB etc. ingehuurd, waarvan sommige verschillen in landspecifieke details of samenstellingen.

Onze prijs - € 47,50

 

BESTEL HIER

 

Brawa 50731
Overdekte goederenwagen Gmhs NMBS

Treinshop Olaerts

Bedrijfsnummer: 4416920

MODELDETAILS
Metalen aslager
Ander ontwerp van de carrosserieën
Trouw aan de originele frameconstructie
Individueel gemonteerde askastafdekking
Remblokken in wielvlak
Individueel gemonteerde leuningen, treden en remsystemen
Individueel gemonteerde asremstang
Geperforeerde carrosseriesteunen


INFO OVER HET ORIGINEEL
De Oost-Duitse Nationale Spoorwegen (Deutsche Reichsbahn) streefde er voortdurend naar om zijn wagenpark uit te breiden en te verbeteren. De Gm(h)s Bremen kan dus worden gezien als de opvolger van het Gms Oppeln-ontwerp. De Gm(h)s Bremen-wagens, representatief voor de stand van de techniek, werden vanaf 1943 in gelaste uitvoering vervaardigd en hadden een extreem lange wielbasis van zeven meter om de vereiste soepele werking te garanderen. Bovendien werden voor het eerst 260 mm hoge zoolbalken gebruikt, die lichter waren en de kosten met ongeveer 25% verlaagden in vergelijking met het voorgaande ontwerp, de Gms Oppeln. Het exacte aantal wagons dat tegen het einde van de oorlog is afgeleverd, is onbekend. Op basis van de bestaande inventarissen kan echter worden aangenomen dat er minimaal 7.230 exemplaren zijn aangeschaft bij verschillende staatsspoorwegen. In 1949, toen de groeiende transportvolumes een dringende noodzaak creëerden om de grote aantallen goederenwagens die tijdens de oorlog verloren waren gegaan, te vervangen, plaatste het hoofdkantoor van de Reichsbahn in de Brits-Amerikaanse zone nieuwe orders die aanleiding gaven tot de hervatting van de productie van de Gm(h )s 35. Qua ontwerp waren er slechts kleine wijzigingen ten opzichte van de originele versie. De meest opvallende hiervan waren zonder twijfel de nieuwe verticale stijl op de laaddeur en het weglaten van de voorste diagonalen. De inventaris van de Deutsche Bundesbahn (DB) werd dus eind 1950 uitgebreid met nog eens 5.925 Gm(h)s-wagens. In de Sovjetzone hervatte de Deutsche Reichsbahn de productie eind 1945 en classificeerde deze wagens als Gmhs 11. De Reichsbahn had een totale voorraad van ongeveer 800 wagons van dit type, waarvan een groot aantal vanaf 1967 werd gemoderniseerd in de Reichsbahn-reparatieloods Maagdenburg. De upgrades omvatten UIC-schuifdeuren en ventilatieluiken, evenals bekleding op het bovenste derde deel van de zijpanelen. Ook werden de wagons voorzien van metalen daken en omgebouwd tot wielstellen met rollagers.

Onze prijs - € 47,50

 

BESTEL HIER

 

Brawa 50995
Overdekte goederenwagen "Spa Monopole" NMBS

Treinshop Olaerts

Bedrijfsnummer: 3315208

MODELDETAILS
Trouw aan de originele frameconstructie
Nauwkeurige replica van plaatverbindingen
Metalen wielen en assen
Meerdelig remsysteem
Afzonderlijk gemonteerde signaalhouder
Remblokken in wielvlak
Geperforeerde carrosseriesteunen
Nauwkeurig lakwerk en bedrukking
Individueel gemonteerde askastafdekking


INFO OVER HET ORIGINEEL
De tariefvoorwaarden enerzijds en de technische voorwaarden anderzijds hadden tot gevolg dat alle staatsspoorwegadministraties gesloten wagons met vrijwel identieke afmetingen en laadvermogen ontwikkelden. Deze auto's hadden een wielbasis van 4,5 m, een lengte over buffers van 9,3 m bij ongeremde auto's, een laadvermogen van 15 ton, later 17 ton en een vloeroppervlak van ca. 21 vierkante meter. Dit type vrachtconstructie werd de belangrijkste en meest gebouwde gesloten wagen; het had oorspronkelijk de typeaanduiding Gm. De meest voorkomende van deze staatsspoorwagons, waarvan er 47.533 telden, werden gebouwd volgens het Pruisische stijlblad IId8. Na de oprichting van het Deutscher Staatsbahn Wagen Verband (Duitse staatsspoorwagenfederatie) DWV in 1909 werd hieruit het federatiewagenbouwtype A2 ontwikkeld. Vanaf 1911 werden er in totaal 121.770 exemplaren gebouwd, waarmee dit de zwaarst geproduceerde gesloten wagen is. Het domineerde het imago van de Duitse goederentreinen tot aan de begindagen van het derde tijdperk. Deze wagens waren door twee wereldoorlogen over heel Europa verspreid, er waren geen Europese spoorwegadministraties waar dit type wagens niet althans tijdelijk werd ingezet.

Onze prijs - € 43,50

 

BESTEL HIER

 

Brawa 51016
Telescopische kapwagen Shis Type 3614B0 NMBS

Treinshop Olaerts

Bedrijfsnummer: 31 81 466 8 170-1

MODELDETAILS
Schuifkappen niet beweegbaar
Veel ontwerpverschillen
Varianten met parkeer- en handrem
Veel extra details
Driepuntlager voor veilig gebruik
Verschillende draaistellen van verschillende typen
Variantgeschikte opstelling van de adresborden


INFO OVER HET ORIGINEEL
Door het walsproces tijdens de productie zijn plaatstalen rollen gevoelig voor vocht. In een poging dergelijke rollen te beschermen tegen corrosie tijdens het transport naar de verwerkende industrieën, ontwikkelde de spoorvoertuigindustrie in de jaren zeventig een speciaal type platte wagen met drie in elkaar geschoven schuifkappen: de Shis 708, die vanaf 1987 ook wel bekend stond als de Shimmns 708. Om het laden van de rollen gemakkelijk te maken, kunnen de kappen indien nodig worden geopend, waardoor de vijf laadgoten zichtbaar worden die in het voertuigframe zijn ingebed. De Federal Railway plaatste bestellingen voor meer dan 2.500 exemplaren van Shis/Shimmns 708 in twee grote batches. Het werkelijke aantal voertuigen van dit ontwerp ligt aanzienlijk hoger vanwege extra bestellingen van andere staatsspoorwegen en leasemaatschappijen. Omdat de motorkappen met de jaren steeds onderhoudsintensiever werden, verving DB AG ze door schuifzeilen op 1.000 rijtuigen en classificeerde deze voertuigen vanaf 2002 opnieuw als de Shimmns-ttu 772. Particuliere exploitanten blijven echter sommige voertuigen in hun oorspronkelijke staat gebruiken.

Onze prijs - € 52,00

 

BESTEL HIER

 

 

Nieuwigheden 2023

Gesloten goederenwagen G10 "SPA MONOPOLE" - Spoor H0 - Art.nr. 49886

 

Treinshop Olaerts

 

Bedrijfsnummer 331 5 786

Onze prijs; € 43,50

BESTEL HIER

 

Klapdekselwagen K NMBS - Spoor H0 - Art.nr. 50569

 

Treinshop Olaerts

 

Bedrijfsnummer 30 88 941 6 007-3

Onze prijs; € 47,50

BESTEL HIER

 

Klapdekselwagen K NMBS - Spoor H0 - Art.nr. 50570

 

Treinshop Olaerts

 

Bedrijfsnummer 850 217

Onze prijs; € 47,50

BESTEL HIER

 

 

 

Nieuwigheden 2024

Fleischmann 825739
Draairongenwagen NMBS

Treinshop Olaerts

Draairongenwagen, type Ks, van de Belgische Staatsspoorwegen.

Onze prijs - € 32,80

 

BESTEL HIER

 

 

Jouef HJ4190 NMBS, verpakking van 2 stuks,
autotransporter DD DEV 66, blauwe kleurstelling

Treinshop Olaerts

 

Onze prijs - € 109,00

 

BESTEL HIER

 

 

Jouef HJ4173 NMBS, restaurantrijtuig WR (ex CIWL),
C1 oranje kleurstelling, UIC rubberen vestibules

Treinshop Olaerts

 

Onze prijs - € 67,50

 

BESTEL HIER

 

 

 

 

Treinshop Olaerts
Nieuwstraat 192
3590 Diepenbeek
België
0032 11 423 394


BNP Paribas Fortis
BE92 2350 1762 6023

[email protected]

BE04 3946 4240

 


MAIL